16 Temmuz 2009 Perşembe

Parfümün dansı başucu kitabımdır,Pan,Alobar ve Kudra'da arkadaşlarım.7 yıl önce tanıştık ve o günden beri kaç defa sayfaları çevirdiğimi bilmiyorum.ama her seferinde aynı merak ve hislerle okudum.

Kitapları severim,birinin dediği gibi başkalarının hayatlarını okumak mıdır beni çeken?Sanmıyorum.Daha çok kelimelere dökemediğim,içimde olduğunu bilip anlamlandıramadığım şeyleri anlamlandıran herşeyin ötesinde bir hâl...

En son Göçebeyi okumuştum,o kadar hoşuma gitmişti ki!Ruh dediğimiz şeye bambaşka bir suret veren,ilginç bir kitaptı.Nedendir bilinmez okumaya uzunca bir ara verdim.Senelerdir kitaplarımı aldığım, kitapçıya gittim.Kitaplara bakım,bir kaç sayfa okudum ama nedense hiçbirini almadım.

Taaki

Aşk'a kadar...

Elif ŞAFAK AŞK

Yazara karşı bugüne dek nedenini bilmediğim bir ön yargım vardı.Dili ağdalı özenti gelirdi.Ama ne kadar yanılıyormuşum.

insanın hayata,insanlara,herşeye bakış açısını değiştiren şeyler vardır.Bu biride olabilir yaşadığımız herhangi bir olay ya da gördüğümüz küçücük bir şey belki de bir ses,bir cümle,bir bakış...

Ben bunu bir kere hissettim,5 sene önce 10 eylül günü beni evime bırakıyordu,o ana kadar aramızda özel bir şey olacağını hissetmedim,düşünmedim.Arabadan inerken bana öyle bir baktı ki..Neden gidiyorsun der gibiydi,ben o gün anladım ki hayatımı tamamiyle değiştirecek kişi sendin!O kadar içimde hissettim ki bunu nitekimde öyle oldu.

İşte bu Pembe kapaklı kitap insanı öyle bir sarıp sarmalıyor,farkındalığı arttırıyor,bir anda sarsıp,bir anda dinginleştiriyor.Kitabı okuduğumdan beri garibim,bir başkayım işte ne bileyim!Bir kitaptan bu kadar etkilenen birileri daha var mıdır? Yoksa sadece ben miyim?

Her cümlede evet diyorum işte bu.Ne zamandan beri dilimin ucunda olup ta söyleyemediğim,içimde olupta dışarı veremediğim işte burada,bu kitabın sayfalarında...

Aşk

Başlı başına bir dünyadır aşk.
Ya tam ortasındasındır,merkezinde,
ya tam dışındasındır,hasretinde...

1 yorum:

  1. Elif Safak;i henuz okuyamadim ama ne demek istedigini yazarin kelimelerini tanidigim icin cok iyi anlayabiliyorum :)) Guzel bir hafta sonu diliyorum :))

    YanıtlaSil